Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in njenih funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o piškotkih >>
VREDU X

Vam sodelavci parajo živce? Morda ste za to krivi vi

Po mnenju komentatorke časopisa Fortune Fisherjeve je treba svojim sodelavcem vedno pomagati. »Nikdar ne pozabite, da ste pri oblikovanju svoje kariere igralec v mnogo večji areni. Kariere se danes ne začenjajo in ne končajo pri eni nalogi ali v enem podjetju. S tem ko pomagate drugim, da se učijo, pridobijo znanje, si povečujete tudi ugled,« meni Brian Ashley, svetovalec za oblikovanje kariere v Los Angelesu.

Še bolj pomembno pri medčloveških odnosih je, da ljudje, ki imajo težave s svojimi sodelavci, kdaj pogledajo sami vase. »Včasih se je treba vprašati, kdo je najtežja oseba na delovnem mestu. Ali ni mogoče, da ste to vi,« sprašuje Fisherjeva. Težava je namreč v tem, da ljudje dejanja drugih zelo radi ocenjujejo na podlagi svojih: »Danes, bolj kot kdaj prej, je treba zelo dobro oceniti svoj vpliv v organizaciji. Ali ste povsem prepričani, da ste v očeh drugih takšni, kot se vidite sami,« opozarja komentatorka revije Fortune. Kajti ni tako zelo neobičajno, da ljudje pretiravajo v svoji pomembnosti.

Da smo ljudje nagnjeni k ocenjevanju vedenja drugih po tem, kako se vedemo sami, je lani potrdila tudi študija, ki jo je objavil časopis za osebnosti in socialno psihologijo. Težava je, da nam takšno ravnanje ne omogoča, da bi videli, kaj delamo narobe sami, menita avtorja študije David Dunning in Justin Kruger. Namesto tega se običajno zatečemo k najlažji rešitvi in sami pri sebi pogosto napak ugotovimo: »To, da težko komuniciram z drugimi, ne pomeni, da je problem v meni, ampak v drugih.« Za ljudi, ki so nekritični do sebe, velja, da ne bodo nikdar poiskali rešitve, da bi svoje napake popravili, še ugotavljata avtorja študije. Menita, da je to lahko hudo narobe, saj bi vsi morali biti samokritični do svojih metod dela in motivov.

Je pa v medčloveških odnosih na delovnem mestu zelo pogosta še ena slabost. Ljudje se mnogokrat ne odzovemo na napake drugih, čeprav imamo morda prav mi. »Pri reakciji pa je najpomembnejše, kako se odzvati,« dodaja Fisherjeva.

Človeško telo ne prenaša dolgih napadov besa. In kaj lahko naredite, kadar vam kdo para živce? Recept ponuja Jim Paisley, psiholog iz Phoenixa; kadar vam gre kdo zelo močno na živce, za trenutek prenehajte delati in sami pri sebi ugotovite, kako pomembna je za vas stvar ali dogodek, ki vas vznemirja. Tipičen primer je, če vaš sodelavec ni upošteval roka, ko bi moral dokončati delo. Pomembnost takšnega dogodka ocenite s številkami od 1 do 10. Če ste po premisleku ugotovili, da bi takšnemu dogodku prisodili pomembnost 1, potem boste na zadevo hitro pozabili. Teže je, če ste izbrali številko 10.

V povprečju ljudje po premisleku takšnim zelo pogostim dogodkom dajo oceno 2 ali največ 3. »Če vsakemu dogodku daste številko 10, potem ste na dobri poti do infarkta. Sicer pa so študije še pokazale, da so nevrotiki slabše plačani – nervozni menedžerji zaslužijo okrog 16.000 dolarjev na leto manj kot nenervozni.

  • Aktualno

    • Spletni lokalni marketing

      9. November, 2015

      Glavna dejavnost podjetja Venalis je spletni marketing, še posebej pa so specializirani za lokalni marketing na spletu. Ker vemo, kako pomemben je lokalni marketing, vam v sodelovanju s podjetjem Venalis nudimo brezplačen vpis vašega podjetja na portal Čistilec. Pogoj za brezplačen vpis je, da se odločite za paket lokalnega marketinga na spletu, ki ga nudi […]

    • Dobrodošli!

      29. September, 2014

      Dobrodošli na novem portalu, ki je namenjen ponudnikom in iskalcem storitev s področja čiščenja. Več informacij najdete v novici in na povezavah.

  • MENU